Dit is wat u moet doen als de geldautomaat u na het invoeren van uw pincode geen geld geeft

geldautomaat

In de afgelopen jaren is het steeds minder gebruikelijk geworden om contant geld bij je te hebben . De gevolgen van het niet bij je hebben van contant geld hebben we zelf ondervonden toen een paar weken geleden de nationale stroomstoring plaatsvond en zelfs de datafoons niet werkten.

Alleen degenen die wat contant geld bij zich hadden, konden betalen bij het winkelen in de supermarkt of in een restaurant. Dit is echter niet vreemd , want tegenwoordig betalen veel mensen liever met een kaart, mobiele telefoon of zelfs smartwatch.

Deze trend is versneld met de vooruitgang van de technologie, maar vooral vanwege het gemak en de veiligheid die het met zich meebrengt. Betalen met digitale middelen is snel en vereist geen uitwisseling van bankbiljetten of munten.

Digitaal geld vs. contant geld

Weinig mensen hebben nog contant geld in hun portemonnee. We zijn gewend geraakt om niet meer gewicht mee te nemen dan nodig is en vooral aan het gemak van betalen per telefoon, omdat het tegenwoordig niet eens meer nodig is om een creditcard bij je te hebben om te betalen.

Banken en bedrijven hebben deze verandering ook gestimuleerd. Het is steeds makkelijker om winkels, restaurants of diensten te vinden die alleen kaartbetalingen accepteren. Zelfs kleine winkels of straatverkopers gebruiken digitale betaalsystemen.

Er zijn echter nog steeds mensen die de voorkeur geven aan contant geld, vooral ouderen, mensen die op het platteland wonen of mensen die niet gemakkelijk toegang hebben tot bankdiensten. Zij zijn de belangrijkste gebruikers van geldautomaten voor het opnemen van contant geld.

De pinautomaattransactie verloopt niet altijd zoals we willen.

Het is velen van ons overkomen: we gaan naar de geldautomaat, steken onze kaart erin, vragen om een bepaald bedrag op te nemen en de transactie lijkt correct te verlopen, maar het geld komt er nooit uit. Het is een frustrerende situatie en soms zorgwekkend als de bank dat bedrag al van onze rekening heeft afgeschreven.

Dit soort storingen kan soms voorkomen omdat de machine kapot is en je het gewoon opnieuw moet proberen om hem normaal te laten werken. Maar in andere gevallen, als we niet opletten, kunnen we het geld verliezen.

Daarom waarschuwt de Guardia Civil via haar kanaal op het sociale netwerk X hoe we moeten handelen om ons geld niet te verliezen, als de handeling die we uitvoeren bij de geldautomaat niet werkt zoals het hoort.

Hoe moet ik handelen als het geld er niet uitkomt?

Enige tijd geleden heeft de Guardia Civil het sociale netwerk X gebruikt om burgers uit te leggen hoe ze moeten handelen als de geldautomaat niet goed werkt. Deze eenvoudige stappen kunnen voorkomen dat je je geld verliest.

Het eerste advies van de agenten is dat de geldautomaat niet verlaat als je het gevraagde geld niet hebt ontvangen nadat je je pincode hebt ingevoerd om de transactie uit te voeren. Ten tweede, controleer of er niet geknoeid is met de gleuf waar het geld uit moet komen.

Het is ook een goed idee om te controleren of de gleuf niet vastzit. Als dit het geval is, kunnen de bankbiljetten vast zijn komen te zitten. Tot slot, als niets van het bovenstaande werkt, raden de veiligheidsdiensten je aan om de bank te bellen zodat het probleem kan worden opgelost.